KPMG's Advanced Education Symposium

We are thrilled to invite you to join KPMG’s Advanced Education Symposium which originally aired Thursday, October 14th, 2021. In this two-part webcast, industry leaders will discuss the changing landscape of higher education across research, artificial intelligence, and collaboration and the path towards a more streamlined and resilient future.

Session 1: 11:00AM – 12:30PM EST

We will kick off the morning session of the symposium with an economic update, delivered by Avery Shenfeld, Chief Economist, CIBC.

In our first session, AI and the Campus as a Living Lab: What it Means for Administration, we will explore the role artificial intelligence, machine learning, and research can play in monetizing revenue, delivered by Muhammad Mamdani, PharmD, MA, MPH, Vice President - Data Science and Advanced Analytics, Unity Health Toronto, Odette Chair in Advanced Analytics, Faculty Affiliate – Vector Institute, Director - University of Toronto Temerty Centre for Artificial Intelligence Research and Education in Medicine, and Moderated by Richard Simm, Partner, KPMG and Managing Director KPMG Corporate Finance Inc.

We will end the morning session with a Canadian tax update, delivered by Barry Travers, Global Head of IGH Tax, KPMG.

Session 2: 1:30PM – 3:00PM EST

The afternoon sessions will open with an inspiring delivery by Allyson Dill, MD, where she will discuss advocacy (for clients and oneself), professionalism (in an age of increasing laxity, especially online), and Integrity.

In part two, Super Collaboration in Higher Education Administration: What Does it Look Like?, we invite the leaders of today and tomorrow to discover:

-Benefits of effective collaboration across all facets of an institution
-Importance of diversity and inclusion and the value of new perspectives
-Tangible tips for how to succeed as a next generation leader

The session will be delivered by Gillian Heisz, HBA, CPA, CA, Associate Vice-President, Finance, University of Windsor and Michelle McCollum, Associate Vice President, Capital Development and Facilities Management, Sheridan College, and moderated by Kaytlyn Barber, Partner, KPMG.

We will end the symposium with closing remarks by C.J. James, Partner, National Education Practice Leader.
Avery Shenfield
Avery Shenfeld
Chief Economist CIBC

Muhammad Mamdani
PharmD, MA, MPH Vice President - Data Science and Advanced Analytics,
Unity Health Toronto
Barry Travers
FCPA, FCA Partner, National Tax Global and Canadian Leader – Infrastructure, Government and Healthcare Tax,
KPMG Canada
Allyson Dill
MD

Gillian Heisz
HBA, CPA, CA Associate Vice-President,
Finance University of Windsor
Michelle McCollum
Associate Vice President, Capital Development and Facilities Management Sheridan College

*Prière de noter que la webémission nationale sera présentée en anglais

Nous sommes ravis de vous inviter à assister au Colloque de l’enseignement supérieur de KPMG qui diffusé à l’origine jeudi 14 octobre 2021. Au cours de cette webémission en deux parties, des leaders du domaine discuteront des changements en cours dans le paysage de l’enseignement supérieur en recherche, intelligence artificielle, et collaboration; ils parleront également de la voie vers un avenir plus résilient.

Première présentation : 11h00 – 12h30 EST

Nous commencerons la séance du matin de ce colloque par une mise à jour économique, présentée par Avery Shenfeld, économiste en chef à la CIBC.

Au cours de la première présentation, L’IA et l’université en tant que laboratoire vivant : quels sens pour l’administration, nous examinerons le rôle potentiel de l’intelligence artificielle, de l’apprentissage machine, et de la recherche dans la monétisation des revenus. Pour cette première séance, le conférencier sera Muhammad Mamdani, PharmD, MA, MPH, vice-président - Sciences des données et analyse avancée, Unity Health Toronto, Odette Chair in Advanced Analytics, professeur affilié – Vector Institute, directeur – Temerty Centre for Artificial Intelligence Research and Education in Medicine, Université de Toronto. La séance sera animée par Richard Simm, associé directeur, Financement corporatif KPMG inc.

En clôture de la séance du matin, nous entendrons une mise à jour sur la fiscalité canadienne présentée par Barry Travers, Innovation et Marchés à forte croissance, Fiscalité chez KPMG.

Deuxième présentation : 13h30 – 15h00 EST

La séance de l’après-midi commencera par une allocution inspirante d’Allyson Dill, MD, où il sera question de défense des droits et des intérêts (ceux du client comme les nôtres), de professionnalisme (à une époque où le laxisme gagne du terrain, particulièrement en ligne) et d’intégrité.

Lors de la deuxième partie, intitulée À quoi ressemble la supercollaboration dans le monde de l’enseignement supérieur?, nous inviterons les leaders d’aujourd’hui et de demain à découvrir :

-Les avantages d’une collaboration efficace à tous égards au sein d’un établissement d’enseignement et de recherche
-L’importance de la diversité et de l’inclusion et la valeur des nouvelles perspectives
-Des conseils utiles pour réussir en tant que leader de la prochaine génération

Les conférencières seront Gillian Heisz, HBA, CPA, CA, vice-présidente adjointe, Finances, Universite de Windsor et Michelle McCollum, vice-présidente adjointe, Valorisation du capital et gestion des installations, Sheridan College, et l’animatrice de la séance sera Kaytlyn Barber, Associé, KPMG.

L’allocution de clôture du colloque sera prononcée par C.J. James, Leader nationale du groupe Éducation, KPMG

Veuillez noter que la webémission est en anglais seulement.

Avery Shenfield
Avery Shenfeld
Économiste en chef CIBC

Muhammad Mamdani
PharmD, MA, MPH Vice-président - Sciences des données et analyse avancée,
Unity Health Toronto
Barry Travers
FCPA, FCA Associé, Service national de fiscalité Leader, Fiscalité − Infrastructure, administrations publiques et soins de santé,
KPMG au Canada et KPMG International
Allyson Dill
MD

Gillian Heisz
HBA, CPA, CA vice-présidente adjointe,
Finances Université de Windsor
Michelle McCollum
Vice-présidente adjointe, Valorisation du capital et gestion des installations Sheridan College

Already Registered? Log In Now

Complete this form to enter the webcast.
(* indicates required field)